Clasificarea hotelurilor. Ce dotări trebuie să aibă un hotel de 5 stele
CUPRINS:
Când își fac rezervări pentru a se caza la un anumit hotel, turiștii au la dispoziție o mulțime de opțiuni. Clasificarea hotelului, zona in care este amplasat, distanța față de anumite obiective de interes pentru oaspete, facilitățile și prețul sunt detalii ce stau la baza oricărei alegeri. Cum piața abundă în oferte, este foarte importantă realizarea unui research amănunțit, pentru a fi pe deplin mulțumit de alegerea făcută.
Clasificarea hotelurilor se face după anumite criterii, punctajele obținute în diferite arii sau servicii și orice detaliu suplimentar pus la dispoziție de un anumit hotel aduce și un rating mai bun.
Este bine de știut că acordarea stelelor hotelurilor nu este uniformizată la nivel mondial. Spre exemplu, hotelurile din Europa sunt altfel apreciate spre deosebire de cele din Statele Unite ale Americii. Chiar și așa, ratingurile oferite hotelurilor au o mare valoare ca orientare generală și pentru a permite vizitatorului să își creioneze așteptări reale. În țara noastră, unitățile de cazare se supun metodologiei impuse de Ministerul Turismului, instituția actualizând periodic lista structurilor de primire turistice disponibile pe teritoriul României și clasificarea acestora în funcție de tipologia din care fac parte: hoteluri, hosteluri, moteluri, pensiuni turistice, pensiuni agroturistice, apartamente, vile etc.
Sistemul de oferire al stelelor este utilizat de ani buni în industria hotelieră pentru ghidarea turiștilor cu privire la nivelul costurilor, facilităților, a luxului în cadrul diferitelor spații de cazare.
Clasificarea hotelurilor se face după anumite criterii precum cele ce țin de partea tehnică, amplasare, dimensiunea camerelor astfel:
În Europa, standardele sunt diferite și se încearcă o uniformizare a acestora pentru statele membre. Astfel a luat naștere Hotelstars Union, o asociație aflată sub patronajul HOTREC, care cuprinde până în acest moment 17 state ce se supun aceluiași set de reguli în ceea ce privește clasificarea hotelurilor pe stele și amintim: Austria, Belgia, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Germania, Grecia, Ungaria, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Slovenia, Suedia și Elveția. România nu face parte, cel puțin deocamdată, din această organizație și se supune regulilor Ministerului de Turism. Mai multe detalii privind standardizarea unităților de cazare din țara noastră și tipurile de stele se pot obține direct de pe site-ul Ministerului, aici.
Tipurile de stele pentru hoteluri sunt oferite de către anumite instituții autorizate și competente și se fac după criterii bine stabilie, acestea fiind nevoite să îndeplinească cel puțin cerințele de mai jos.
Hoteluri 1 stea:
Hotelurile ce dețin această clasificare sunt unități de cazare de dimensiuni reduse, cu o atmosferă familiară, independente, care oferă doar servicii de bază. Acestea oferă de obicei mobilier modest, compus dintr-un pat, noptieră, dulap și eventual o chiuvetă, iar grupurile sanitare se regăsesc deseori în afara camerei. Recepția are un program adaptat fluxului turiștilor însă condițiile sunt în general modeste. Camerele mici, cu dimensiuni între 10 – 20 mp, sunt potrivite pentru petrecerea nopților însă fără a beneficia de vreun serviciu sau condiții extra.
Hoteluri 2 stele:
Hotelurile clasificate cu două stele trebuie să conțină neapărat facilitățile celui de o stea dar camerele au grup sanitar propriu, telefon și televizor și în plus câteva servicii extra precum mic-dejun inclus în prețul camerei, veioză pentru citit, gel de duș, prosoape și lenjerie de cameră iar plata poate fi făcută atât cu cash cât și cu cardul.
Hoteluri 3 stele:
Pe lângă cele oferite în cadrul hotelurilor de două stele, trebuie să adăugăm și recepția deschisă minim 14 ore, personal bilingv, serviciu de bagaje, băuturi oferite în camere, telefon în fiecare cameră, acces la internet, aparat de aer condiționat, uscător de păr hotelier, loc pentru depozitarea bagajului, curățătorie și un sistem pentru preluarea reclamațiilor. În cadrul hotelurilor de trei stele există săli de așteptare, restaurante dar și spălătorii.
Hoteluri 4 stele:
Pentru ca un hotel sa primească patru stele, acesta trebuie să îndeplinească toate criteriile celui de trei stele, la care se adaugă:
Atunci când vorbim despre hotelurile de 5 stele, pretențiile sunt mai ridicate și acestea trebuie să îndeplinească o suită de criterii, printre care servicii suplimentare, produse hoteliere de calitate superioară, un personal administrativ atent instruit și receptiv la nevoile turiștilor, personal care vorbește mai multe limbi străine și nu numai.
În plus, față de alte hoteluri cu o clasificare inferioară, hotelurile de 5 stele trebuie să aibă recepția deschisă non-stop (24/24, 7/7 zile), portar și parcare cu valet, servicii de concierge, sală de recepție, primire individuală pentru fiecare oaspete cu flori și cadou în cameră, room service non-stop, serviciul de călcare a hainelor cu returnare într-o oră și chiar serviciu de curățare a pantofilor.
Mai mult de atât, în ceea ce privește un hotel de cinci stele, pretențiile sunt ridicate când vine vorba și despre starea clădirii, dimensiunile camerelor, a sălilor de așteptare, a restaurantului și nu numai. Astfel, la exterior, un hotel de 5 stele trebuie să aibă neapărat o firmă luminoasă, care să cuprindă denumirea unității și categoria în care a fost încadrată sau tipurile de stele pe care le deține. Parcarea auto este obligatorie, iar aceasta trebuie să fie păzită în permanență, locurile de parcare să fie bine delimitate și prevăzută cu coșuri de gunoi.
Nici persoanele cu dizabilități nu sunt uitate și, de aceea, o rampă pentru accesul facil al cărucioarelor este obligatorie.
Din punct de vedere al organizării spațiului alocat, pentru ca un hotel să fie clasificat la 5 stele, managementul trebuie să aibă în vedere următoarele aspecte:
Deși tipurile de stele ale hotelurilor contează foarte mult atunci când o persoană își planifică o vacanță sau o călătorie de business, review-urile pe care le primește o unitate de cazare în mediul online cântărește foarte mult în decizia finală. De ce? Pentru că sunt recenzii oferite “la cald”, de către persoane care au fost recent cazate acolo, care au interacționat în mod direct cu personalul și cu serviciile puse la dispoziție de către hotelieri. Astfel, la doar câteva click-uri distanță poți găsi păreri pertinente și experiențe diverse din perspectiva unor turiști, la fel ca tine. Indiferent de clasificarea hotelului respectiv, dacă balanța înclină mai mult spre recenziile negative există un risc major de a fi evitat.
Așadar, pentru a nu avea parte de surprize neplăcute, faceți-vă temele înainte, verificați întotdeauna experiența altor vizitatori și tipurile de stele pe care hotelurile le dețin.
Iar dacă sunteți hotelier și vă preocupă în mod deosebit oferirea unor condiții de cazare superioare celor ce vă trec pragul, descoperiți la IgienaPHS o gamă largă de produse hoteliere de calitate și cu un raport calitate-preț excelent.
- Criteriile de clasificare a hotelurilor
- Cum se acordă stelele pentru hoteluri. Clasificarea hotelurilor pe stele
- Ce dotări trebuie sa aibă un hotel de 5 stele
- Criterii hotel 5 stele în ceea ce privește dotarea camerei
- Impactul recenziilor din online asupra hotelurilor
Când își fac rezervări pentru a se caza la un anumit hotel, turiștii au la dispoziție o mulțime de opțiuni. Clasificarea hotelului, zona in care este amplasat, distanța față de anumite obiective de interes pentru oaspete, facilitățile și prețul sunt detalii ce stau la baza oricărei alegeri. Cum piața abundă în oferte, este foarte importantă realizarea unui research amănunțit, pentru a fi pe deplin mulțumit de alegerea făcută.
Clasificarea hotelurilor se face după anumite criterii, punctajele obținute în diferite arii sau servicii și orice detaliu suplimentar pus la dispoziție de un anumit hotel aduce și un rating mai bun.
Este bine de știut că acordarea stelelor hotelurilor nu este uniformizată la nivel mondial. Spre exemplu, hotelurile din Europa sunt altfel apreciate spre deosebire de cele din Statele Unite ale Americii. Chiar și așa, ratingurile oferite hotelurilor au o mare valoare ca orientare generală și pentru a permite vizitatorului să își creioneze așteptări reale. În țara noastră, unitățile de cazare se supun metodologiei impuse de Ministerul Turismului, instituția actualizând periodic lista structurilor de primire turistice disponibile pe teritoriul României și clasificarea acestora în funcție de tipologia din care fac parte: hoteluri, hosteluri, moteluri, pensiuni turistice, pensiuni agroturistice, apartamente, vile etc.
Criteriile de clasificare a hotelurilor
Sistemul de oferire al stelelor este utilizat de ani buni în industria hotelieră pentru ghidarea turiștilor cu privire la nivelul costurilor, facilităților, a luxului în cadrul diferitelor spații de cazare.
Clasificarea hotelurilor se face după anumite criterii precum cele ce țin de partea tehnică, amplasare, dimensiunea camerelor astfel:
- Mărimea lobby-ului unui hotel, a camerelor, băilor și a restaurantului;
- Structura și capacitatea camerelor;
- Dotarea camerelor cu produse hoteliere de calitate;
- Numărul camerelor cu baie proprie;
- Legătura strânsă dintre capacitatea de cazare și cea a restaurantului;
- Alte echipamente precum lift, aer condiționat, minibaruri hoteliere în camere, seifuri hoteliere, televizor, locuri de parcare și alte facilități oferite în camere.
- Plaja de servicii oferite;
- Modalitatea de a oferi aceste servicii;
- Competențele profesionale ale angajaților;
- Modul în care angajații sunt instruiți și se prezintă.
În Europa, standardele sunt diferite și se încearcă o uniformizare a acestora pentru statele membre. Astfel a luat naștere Hotelstars Union, o asociație aflată sub patronajul HOTREC, care cuprinde până în acest moment 17 state ce se supun aceluiași set de reguli în ceea ce privește clasificarea hotelurilor pe stele și amintim: Austria, Belgia, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Germania, Grecia, Ungaria, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Slovenia, Suedia și Elveția. România nu face parte, cel puțin deocamdată, din această organizație și se supune regulilor Ministerului de Turism. Mai multe detalii privind standardizarea unităților de cazare din țara noastră și tipurile de stele se pot obține direct de pe site-ul Ministerului, aici.
Cum se acordă stelele pentru hoteluri. Clasificarea hotelurilor pe stele
Tipurile de stele pentru hoteluri sunt oferite de către anumite instituții autorizate și competente și se fac după criterii bine stabilie, acestea fiind nevoite să îndeplinească cel puțin cerințele de mai jos.Hoteluri 1 stea:
Hotelurile ce dețin această clasificare sunt unități de cazare de dimensiuni reduse, cu o atmosferă familiară, independente, care oferă doar servicii de bază. Acestea oferă de obicei mobilier modest, compus dintr-un pat, noptieră, dulap și eventual o chiuvetă, iar grupurile sanitare se regăsesc deseori în afara camerei. Recepția are un program adaptat fluxului turiștilor însă condițiile sunt în general modeste. Camerele mici, cu dimensiuni între 10 – 20 mp, sunt potrivite pentru petrecerea nopților însă fără a beneficia de vreun serviciu sau condiții extra.
Hoteluri 2 stele:
Hotelurile clasificate cu două stele trebuie să conțină neapărat facilitățile celui de o stea dar camerele au grup sanitar propriu, telefon și televizor și în plus câteva servicii extra precum mic-dejun inclus în prețul camerei, veioză pentru citit, gel de duș, prosoape și lenjerie de cameră iar plata poate fi făcută atât cu cash cât și cu cardul.
Hoteluri 3 stele:
Pe lângă cele oferite în cadrul hotelurilor de două stele, trebuie să adăugăm și recepția deschisă minim 14 ore, personal bilingv, serviciu de bagaje, băuturi oferite în camere, telefon în fiecare cameră, acces la internet, aparat de aer condiționat, uscător de păr hotelier, loc pentru depozitarea bagajului, curățătorie și un sistem pentru preluarea reclamațiilor. În cadrul hotelurilor de trei stele există săli de așteptare, restaurante dar și spălătorii.
Hoteluri 4 stele:
Pentru ca un hotel sa primească patru stele, acesta trebuie să îndeplinească toate criteriile celui de trei stele, la care se adaugă:
- Recepție deschisă cel puțin 18 ore;
- Lobby cu bar;
- Restaurant;
- Mic-dejun;
- Room-service;
- Minibar hotelier;
- Seif hotelier;
- Fotoliu în cameră;
- Halat de baie și papuci de unică folosință, la cerere;
- Consumabile hoteliere în cameră.
Ce dotări trebuie sa aibă un hotel de 5 stele
Atunci când vorbim despre hotelurile de 5 stele, pretențiile sunt mai ridicate și acestea trebuie să îndeplinească o suită de criterii, printre care servicii suplimentare, produse hoteliere de calitate superioară, un personal administrativ atent instruit și receptiv la nevoile turiștilor, personal care vorbește mai multe limbi străine și nu numai. În plus, față de alte hoteluri cu o clasificare inferioară, hotelurile de 5 stele trebuie să aibă recepția deschisă non-stop (24/24, 7/7 zile), portar și parcare cu valet, servicii de concierge, sală de recepție, primire individuală pentru fiecare oaspete cu flori și cadou în cameră, room service non-stop, serviciul de călcare a hainelor cu returnare într-o oră și chiar serviciu de curățare a pantofilor.
Mai mult de atât, în ceea ce privește un hotel de cinci stele, pretențiile sunt ridicate când vine vorba și despre starea clădirii, dimensiunile camerelor, a sălilor de așteptare, a restaurantului și nu numai. Astfel, la exterior, un hotel de 5 stele trebuie să aibă neapărat o firmă luminoasă, care să cuprindă denumirea unității și categoria în care a fost încadrată sau tipurile de stele pe care le deține. Parcarea auto este obligatorie, iar aceasta trebuie să fie păzită în permanență, locurile de parcare să fie bine delimitate și prevăzută cu coșuri de gunoi.
Nici persoanele cu dizabilități nu sunt uitate și, de aceea, o rampă pentru accesul facil al cărucioarelor este obligatorie.
Din punct de vedere al organizării spațiului alocat, pentru ca un hotel să fie clasificat la 5 stele, managementul trebuie să aibă în vedere următoarele aspecte:
- Trebuie să aibă peste 15 spații de cazare;
- Existența unui serviciu de pază pus la dispoziția turiștilor 24/24, 7/7;
- Existența unui portar/ușier, curier și persoană responsabilă cu bagajele;
- Recepție deschisă 24 h;
- Spațiu pentru administrație.
Criterii hotel 5 stele în ceea ce privește dotarea camerei:
- Mobilier de calitate compus din pat, noptiere, fotolii/scaune, birou, cuier, oglindă, suport special pentru bagaje;
- Camera acoperită cu mochetă;
- Saltea și husă protecție pentru saltea;
- Lenjerii de pat de calitate superioară, imaculate;
- Lumină pentru citit;
- Accesorii pentru birou, de la mapă, hârtie, pixuri și nu numai ce pot fi utilizate la nevoie de către oaspeți;
- Pahare;
- Scrumieră (după caz);
- Televizor;
- Telefon;
- Minibar hotelier dotat corespunzător cu băuturi alcoolice sau non-alcoolice;
- Seif hotelier pentru păstrarea bunurilor de valoare;
- Perdele/draperii;
- Internet;
- Consumabile hoteliere de calitate superioară.
Impactul recenziilor din online asupra hotelurilor
Deși tipurile de stele ale hotelurilor contează foarte mult atunci când o persoană își planifică o vacanță sau o călătorie de business, review-urile pe care le primește o unitate de cazare în mediul online cântărește foarte mult în decizia finală. De ce? Pentru că sunt recenzii oferite “la cald”, de către persoane care au fost recent cazate acolo, care au interacționat în mod direct cu personalul și cu serviciile puse la dispoziție de către hotelieri. Astfel, la doar câteva click-uri distanță poți găsi păreri pertinente și experiențe diverse din perspectiva unor turiști, la fel ca tine. Indiferent de clasificarea hotelului respectiv, dacă balanța înclină mai mult spre recenziile negative există un risc major de a fi evitat. Așadar, pentru a nu avea parte de surprize neplăcute, faceți-vă temele înainte, verificați întotdeauna experiența altor vizitatori și tipurile de stele pe care hotelurile le dețin.
Iar dacă sunteți hotelier și vă preocupă în mod deosebit oferirea unor condiții de cazare superioare celor ce vă trec pragul, descoperiți la IgienaPHS o gamă largă de produse hoteliere de calitate și cu un raport calitate-preț excelent.
Ultima actualizare:
In aceeasi categorie
- Dozatoare pentru cosmetice hoteliere: Soluția inteligentă pentru reducerea plasticului în hoteluri
- 5 erori comune în gestionarea deșeurilor la locul de muncă și cum să le eviți
- Practici de CSR pe care orice companie de curățenie ar trebui să le adopte
- Cum să cureți corect suprafețele din sticlă fără a lăsa urme sau pete?
- Capace WC cu senzor: Soluții igienice pentru birouri
Articole similare
- Produse profesionale pentru amenajarea și întreținerea unei clădiri de birouri
- De ce echipamente ai nevoie pentru a-ți deschide o firmă de curățenie
- Covoare dezinfectante pentru o igienă corespunzătoare la locul de muncă
- Ghid pentru deschiderea unui restaurant: De ce autorizații ai nevoie și pași de urmat
- Cum să începi o afacere de curățare a geamurilor: Etape, reguli și consumabile necesare